SMART TV HAFIZA SORUNU ÇÖZÜMÜ

Smart Tv'nin Ayrıcalıklı Dünyası
Akıllı adı altında üretilen bir çok teknolojik ürün; doğal olarak beraberinde bir çok sorun getiriyor.
Cep telefonu,bilgisayar,cep bilgisayarı,tablet,3D Yazıcı gibi bir çok ürün piyasaya çıkıp moda haline gelirken , televizyon dünyasında da büyük hareketlilik oluştu.Kullanıcılar artık büyük ve akıllı bir televizyon isteğinde bulununca firmalarda bu isteğe karşılık birbirleri ile rekabet halinde bir çok ürün üretti.
Bu makalemizde bu ürünlerden biri olan Smart Tv'lerin en büyük sorunu haline gelen Yetersiz Bellek Sorunu'nun çözümünü sizlere anlatacağız.
Yüksek miktarda paralar verip büyük bir mutluluk ve heyecanla aldığımız Smart Tv'lerden güzel ve performanslı bir hizmet beklemek elbette ki en doğal hakkımız.Cihaz akıllı olunca , kullanıcının isteklerinde de dolaylı olarak bir artış söz konusu oluyor.
Yeni bir Akıllı televizyon aldınız , internete bağladınız , kendinize güzel bir film bulup izlemeye başladınız.Filmin en heyecanlı yerindeyken filminiz yarıda kesildi ve ekran masmavi bir hâl aldı.
Yetersiz Bellek Uyarısı
Bu uyarıyı gördünüz yeniden yükleyip filme tekrar geri döndünüz , fakat 5 dakika sonra yine aynı hata...
Ne mi yapacaksınız?Çözümü gerçekten çok basit.''E hadi artık anlat uzatma'' dediğinizi duyar gibiyim.Fakat çözüm çok basit olduğu için bir kaç kelimede sizleri kaybetmek istemiyorum açıkçası :)
Sorunun kaynağı;Çoğunlukla Samsung ve LG televizyonlarda görülen bu hata , üreticilerin TV içerisine kimi zaman 2GB kimi zaman 4GB toplam hafıza koymasından kaynaklanıyor.(O kadar para verdik , koydukları hafızaya bak dediğinizi duyar gibiyim)
Sözü uzatmadan çözüme geçelim;

Çözüm 1)Sorununuzu halletme olasılığı %90'dır.Televizyonunuzun arka panelinde bulunan USB Girişlerinden üzerinde USB 1 yazan kısma 16-32-64-128 GB bir Flash Disk veya Usb ile bağlanabilen Hard Disk takarak sorunu çözebilirsiniz.Çözümün işlevi ise şöyle ; Her televizyon USB 1 girişine takılan belleği kendi hafızası olarak kullanabilme özelliğine sahiptir.Usb 1'e takarak televizyonun hafızasını genişlettiğiniz için yetersiz bellek sorunu görülmeyecektir.
Dediklerinizi yaptım , sorun düzelmedi.Neden?
1)Usb belleğinizin boş olduğundan ve en az 16 Gb olduğundan emin olun.8 GB Flash disk sorununuzu çözmeyecektir.
2)Usb belleği yada Hard diski USB1 portuna taktığınızdan emin olun.USB2-USB3 Portları sorununuzun çözümüne yardımcı olmayacaktır.

Çözüm 2)Sorununuzu halletme olasılığı %100'dür fakat pek tercih edilmeyecek durumdur.
Eğer ki elinizde herhangi bir flash disk yada hard disk yoksa izleyeceğiniz filmleri Part1-Part2-Part3 şeklinde dakikalara bölünmüş halde izleyin.Kaplayacakları alan küçük olacağından yetersiz bellek sorunu teşkil edilmeyecektir.

Çözümlerimiz işte bu kadar basit.
Eğer hâlâ sorununuz çözülmediyse , sıkıntı yaşıyorsanız yorum olarak sorabilirsiniz.


31 yorum:

  1. Philipsde böyle bir sorun yaşamadim , yinede bi kenarda bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi modeli kullanıyorsunuz acaba? Ben de almayı düşünüyorum tam ekran bile yapılmıyor diyorlar,bilgilendirirseniz çok sevinirim..

      Sil
  2. hard disk mi harici disk mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harici diski tv de format at olur

      Sil
    2. format nasıl atıyoruz televizyon dondu

      Sil
  3. Ikiside ayni anlama geliyor. Sizde hangisi varsa onu kullanin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 tb hard disk bağladım yine de 20 dk sonra yetersiz bellek diyor ne yapmalı

      Sil
    2. ilginçmiş valla 16 32gb takıpta 3D film açsan tamm dicemde..belki usb yanlış bağladın yada tv'in uygun değildir bellek takıp film izlemeye..

      Sil
  4. 16gb usb taktim gene sorun olustu sadece 14 gb bostu. Sonra part lar halinde izlemeye calistim gene olmadi yardimci olurmusiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşlar izleyeceniz videonun kaç gb oldugunu bilemiyoruz..bence 1TB takın sorun kökten halolur..

      Sil
  5. ne yaptıysam düzelmiyor amk

    YanıtlaSil
  6. Bende de ise yaramadi. Her usb ye flash disk taktim olmuyor. Her nete girisimde explorrdaki bellegi temizliyorum o biraz sureyi uzatiyor.

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar taktığınız flash bellek tamamen boş olmalı ve biçimlendirmelisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abi ben yaptım olmadı

      Sil
    2. Hangi format ile biçimlendirmek gerekiyor?

      Sil
  8. Arkadaşlar yeni samsung smart tv aldım. Uydudan ve de dış hatdan kanallar yükledim. Ağ bağlantısı ve internet var fakat SMART HUB-u çalışmıyor.Otomatik test TV guncellemeli diyor. Lakin HUB coğrafi bölge ile alakalı ola bilir diyor TV. En son guncellemeni yüklü olduğunu tv kendi yazıyor. Azeribaijan Naxçıvanda yaşadığımdan sadece çözümü forumlarda arı yorum . burda samsung servisi yok. Lütfen yardım edin.

    YanıtlaSil
  9. arkadaşlar 2012 versiyon akilli tvlerde,bellek sorunu var,ama hafizayla alakasi yok,tamamen yazilmsal, uğraşmayin,hakkinizi başka yollarla arayin,ben samsung smart tv aldm,bende bellek sorunu yaşiyorum ne yaptiysam boş olmuyoo,,satin 2015 alin ,ama bunu bize yaşatan markalar olarak almayin,hakkimida helal etmiyorum,ALLAHA havale ettim.

    YanıtlaSil
  10. Sorunun kesin çözümü Laptop u Tv ye hdmi den bağlayın web den film açın tv den takılmadan izleyin.

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar ben lg televizyondan facebook a giriyom fakat devamlı m.faceyi görüyo ekrana sığmıyor televizyonun beyninden bu mobil uygulamayı kaldıramadım bilgisi olan varsa birisi aydınlatırsa sevinirim tş.

    YanıtlaSil
  12. Lg 49uj630v var bende. Yetersiz bellek sorunu bende de var. Flash diskle çözüm olacagini zannetmiyorum

    YanıtlaSil
  13. Taktığımız usb yi tv ye uygun olarak nasıl biçimlendirme yapabiliriz? Samsung tv

    YanıtlaSil
  14. Sağolun arçelik tv de bile oluyomuş yeni yıla yetersiz bir bellekle girmek istemezdim çok sağolun çok işe yarıyor

    YanıtlaSil
  15. 16-32-64 GB FLASH DİSK DERKEN HERHANGİ BİR FLASH DİSK MARKASI ÖNERİNİZ VAR MI?

    YanıtlaSil
  16. 1tb harddisk takılı sorun devam ediyor

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar benim tv sony smart Android. 200 mhz yetersiz zannediyorum Bunu yükseltmemin bir yolu yok mu? Mhz yi yani Ram mi oluyor ne işte

    YanıtlaSil
  18. TLC C715 smart tv ile Beinconnecti çok kaliteli izleyebiliyorum. Tvdeki RAM 2 GB

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Teşekkür ederim sorunu çözdüm daha önce de araştırdım ama olmamıştı. En başarılı yazı bu tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  21. merhaba bende lg 86un85006la var sorun hd filmcehennemi sayfasina her gidigimde uc bes saniye sonra ekran duyor tv kapanip tekra aciliyor ve iptv de ki cogu film kanallari göstermiyor diger odada samsung tizen tv var hic bir sorun yok sebebini bilen varsa yazarsa cok iyi olur saygilar.

    YanıtlaSil
  22. Arkadaşlar usb 1 e 16vs bir usb takınca iş bitmiyor,tv ayarlarından yola çıkarak usb yi biçimlendirip yeni depolama alanı olarak okeylemeniz lazım,bununla ilgili youtube da videolar var,philips android te çok basit bir işlem.fakat lg ve samsungta biraz daha sıkıntılı,ben lg tv mdede yapmıştım…

    YanıtlaSil

Yorum Kuralları
1. Argo,küfür tarzı kelimeler kullanmak yasaktır.
2. Kısaltma tipi yorumlar kötü görüntü oluşturacağı için silinecektir.(Slm,mrb vb.)